Chris Stemann

Nachtbeauftragter bei der Stadt Dortmund | Veranstalter

My name is Chris Stemann, also known to many as DJ Firestarter. Since 01 August 2021 I am the first night representative of the city of Dortmund.

Short bio:
After graduating from high school, I opened a record store in Australia, where I lived for a little more than three years.Back in Dortmund, I studied social work and social pedagogy, worked as a DJ and at some point started to develop and establish my own (party) formats as an organizer. For over 20 years I have been running my small agency ‚Firestarter Promotions‘.

In the last 15 years I have been on the road under the stage name Firestarter in over 40 countries.

Mein Name ist Chris Stemann, vielen auch als DJ Firestarter bekannt. Seit 01. August 2021 bin ich der erste Nachtbeauftragte der Stadt Dortmund.

Kurzbio:
nach dem Abitur habe ich einen Plattenladen in Australien eröffnet, wo ich etwas mehr als drei Jahre gelebt habe. Zurück in Dortmund habe ich Sozialarbeit und -pädagogik studiert, nebenbei habe ich als DJ gearbeitet und irgendwann angefangen, als Veranstalter eigene (Party-) Formate zu entwickeln und zu etablieren. Seit über 20 Jahren führe ich meine kleine Agentur ‚Firestarter Promotions’. In den letzten 15 Jahren bin ich unter dem Künstlernamen Firestarter in über 40 Ländern unterwegs.

Website Stadt Dortmund / Wirtschaftsförderung
Website Firestarter